Tuesday, November 29, 2011

CERITA NIE AKAN KU KENANG SELAMANYA.

SALAM SEMUA...........semoga baik-baik aja ya semuanya. Lama dah CT nak berceloteh di blog nie tapi masa tak mengizinkan, ada saja yg perlu dibereskan.


Untuk pengetahuan semua, CT balik ke Malaysia pada 16hb Ogos iaitu semasa bulan Ramadhan baru2 nie kerana bapak CT sakit tenat. Tergesa-gesa CT balik krn yalah terlalu sedih dan panik. Panjang jg perjalanan nak balik dari New York, lebih kurang 2 hari barulah sampai ke kpg halaman. Semasa dalam perjalanan, mcm2 je dalam fikiran. 


Memang semasa CT nmpk bapak dlm skype sebelum tu mmg dah tak boleh buka mata dan tak bergerak lagi. Dah 2 hari tak makan dan tak minum. CT boleh dengar org baca Yassin, pilunya hati CT . CT tak boleh ditahan dari pulang, nasib baik anak2 tak mula sekolah lagi kat NY. 


Pada hari CT sampai rumah di kpg, keluar dari kereta CT terus gi jumpa dan pegang tangan bapak CT. CT boleh tgk dia cuba bukakan matanya. CT boleh rasa dia kuatkan diri untuk melawan penyakitnya utk bersama dgn CT. Semua org boleh tgk dia cuba minum,makan lagi walaupun sikit sj. Walaupun tak boleh berkata-kata tetapi ada masa dia akan cuba sedaya upaya nak berbicara dgn CT. 


Memang CT tak pernah nak berjauhan pun dari dia sejak sampai . Ada masa CT sedih sgt, lebih lagi CT sampai tak sanggup dah tengok dia melawan penyakit yg semakin teruk. 


Akhirnya pada 23hb Ogos,2011 @ 10.00pm - Hopital Umum Kuching, bapak CT meninggalkan kita semua dengan tenang. AL Fatihah. Semoga roh arwah Bapak dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam golongan org2 beriman. AMIN.


Itulah cerita CT buat masa ini kerana baru je ada mood nak menulis. Insyaallah....lain kali CT akan sambung lagi.


GAMBAR NIE: ARWAH BAPAK DTG KE PUTRAJAYA SEMINGGU. 

2 comments:

KSWSK said...

al fatihah.

cikayu said...

al fatihah...sabar yea kak..

Post a Comment